Bilka, Føtex og Netto fjerner Arla-produkter af hylderne
Uoverensstemmelse mellem Salling Group og Arla fører til udfasning af nicheprodukter i Netto, Føtex og Bilka
Danskerne er vant til at handle ind i supermarkeder som Netto, Føtex og Bilka, men fremover vil kunderne opleve ændringer i vareudbuddet, når det kommer til Arla-produkter. En priskonflikt mellem Salling Group og Arla har resulteret i, at flere af Arlas nicheprodukter ikke længere vil være tilgængelige i disse butikker.
Selvom de mest almindelige mejeriprodukter som mælk, smør og yoghurt fortsat vil kunne findes på hylderne, vil varer som proteindrikke og proteinyoghurt blive udfaset. Ifølge Henrik Winther Olesen, kommunikationsdirektør i Salling Group, skyldes beslutningen en uenighed om prissætningen på Arlas produkter.
“Vi har haft en længere dialog med Arla, men vi kan ikke forstå deres prisstruktur. Da vi ønsker at tilbyde varer til konkurrencedygtige priser, har vi valgt at stoppe salget af udvalgte Arla-produkter,” udtaler han til BT.
Salling Group arbejder nu på at finde alternative leverandører, både fra Danmark og Europa, for at kunne tilbyde kunderne lignende produkter i stedet.
Dette skift markerer en betydelig ændring for de mange forbrugere, der er vant til at finde et bredt udvalg af nicheprodukter fra Arla i Salling Groups supermarkeder.