
Over en million Brobizz-brugere ramt af ny svindelbølge
Svindlere går efter Brobizz-kunder: Falske mails lokker med betalingsfælder
Over en million danskere advares mod phishingmails, der forsøger at franarre personlige oplysninger.
Mere end en million Brobizz-kunder skal være ekstra årvågne i disse dage, hvis de modtager en mail eller SMS om deres betalingsaftale.
Brobizz A/S oplyser i en pressemeddelelse, at kriminelle i stigende grad udsender såkaldte phishingmails, der ligner officielle henvendelser fra Brobizz. Svindlerne forsøger blandt andet at narre kunderne til at opdatere deres betalingsoplysninger under dække af, at betalingskortet er udløbet.
– Modtager man en besked, hvor man bare det mindste er i tvivl om ægtheden, skal man aldrig trykke på linket i mailen. I stedet anbefaler vi, at man åbner sin browser og selv logger ind via Brobizz.com, siger Helene Holm Heitmann, chef for Brobizz Privat.
Som en del af indsatsen mod svindel har Brobizz indført automatisk opdatering af betalingskort, så kunder fremover slipper for at indtaste oplysninger manuelt. Derudover er det blevet muligt at logge ind med MitID for at højne sikkerheden yderligere.
Selskabet understreger, at ingen kunder bør dele personlige oplysninger eller kortoplysninger via links i uopfordrede mails eller SMS’er.
Kilde: Brobizz A/S pressemeddelelse.