Annie benyttede Lidl’s P-plads – blot ét enkelt minut efter faldt hammeren
Annie og hendes mand skulle handle i Lidl på Amager Strandvej i København den 26. juni 2020 – kom til at koste lidt mere end en dåse ananas som parret egentligt blot var kommet efter lige inden supermarkedets lukketid klokken 22:00
Parrret holder deres bil på parkeringspladsen, men da de kommer ud til bilen hænger der en parkeringsbøde i ruden. – Denne er noteret i tidsrummet 22:01-22:04. – altså ét enkelt minut efter Lidl er lukket.
Annie skrev derfor et brev til nationen! om hendes frustration over den smålige parkeringsbøde fra EuroPark.
Brevet starter således:
” Vi havde været til aftensmad hos vores søn, og på vej hjem i bilen kommer jeg i tanke om, at jeg mangler en dåse ananas, så jeg kan bage min populære kage. Vi skal nemlig have kaffegæster næste dag.Vi kører ind til Lidl, der stadig har åbent, og jeg køber min ananas, men da vi kommer ud til bilen, er der en p-bøde. Den er noteret i tidsrummet 22.01 – 22.04.”
Og fortsætter:
”Til orientering: butikken lukker kl. 22. Meget fortørnede henvendte vi os hos Lidl dagen efter og bad om hjælp til annullering af bøde, som vi syntes var meget urimelig. Vi talte med en mandlig medarbejder, der titulerede sig selv ’chef’. Han lyttede forstående og sagde, at den sag skulle han nok tage sig af, og at vi ikke skulle foretage os yderligere. Han modtog parkeringsnotaen, og vi gik derfor glade og lettede.”
Et gebyr på kr. 100
”Men godt en måned senere modtog vi så en ’reminder’ fra EuroPark. Vi henvendte os endnu en gang hos Lidl for at tale med den forstående chef, men desværre var han ikke på arbejde den dag. I stedet talte med hans kollega, den fungerende chef, der gav os samme besked. Så endnu en gang gik vi lettede hjem fra Lidl. Men … nu 18.08.20 modtog vi så et endnu et brev fra EuroPark med anmodning om betaling af bøden plus gebyr på kr. 100.”
Får nu fat i en tredje chef
”For tredje gang opsøgte vi Lidl, denne gang for at få en forklaring på, hvorfor vi nu havde modtaget en rykker fra Park, når to af Lidls chefer havde lovet at tage sig af sagen. Det var nu en tredje chef, der kunne meddele os, at ’det havde været oppe at vende hos Lidls kundeservice’. Og at der pludselig ingen hjælp var at hente. 3. sept. betalte vi så regningen dateret 18-08-2020, og samme dag afsendte Park endnu en rykker dateret 02-09-2020.”
Nationen! sendte Annies brev til Lidl i sidste uge for at forhører sig omkring, hvad de selv tænker i forbindelse med den noterede bøde klokken 22:02-22:04 – i forhold til at Lidl lukker klokken 22:00?
Lidl beklager den store forvirring og svare således til Annies brev:
‘‘Vi forsøger altid at løse problemer med vores kunder om parkeringsafgifter hurtigt og i god orden. Denne gang er det desværre kikset for os, fordi vores parkeringsplads ved den pågældende butik overgår til Europark kl. 22, når butikken lukker, da den ligger i et beboelsesområde med betalingsparkeringspladser. Vi har igennem hele forløbet haft de bedste intentioner, men det har taget for lang tid at behandle sagen. Men den er nu afsluttet, og kunden har fået omkostningerne refunderet. Vi beklager forvirringen.”
Hvad mener du? Synes du også at P-vagten har været lige lovlig hurtig til at udstede en bøde i dette tilfælde? Kom gerne med din mening i kommentarfeltet under denne artikel på Facebook.
Foto: Shutterstock, Ekstra Bladet
Kilde: Ekstra Bladet