Store dele af Skandinavien er ramt af problemer med mobilbetalinger, mens Nets arbejder intensivt på en løsning. Fysiske kort er i øjeblikket den sikreste betalingsmetode.
Fredag morgen oplever Nets omfattende problemer med betalingstjenester. På selskabets hjemmeside oplyser Nets, at der er udfordringer med betalinger via terminaler og Wallet-appen.
“Vi undersøger i øjeblikket et problem med betalinger via terminaler. Taskforcen er i gang,” lyder meldingen fra Nets.
Ifølge Nets’ pressechef, Peter Glüsing, er det primært Danmark, der er ramt, men også Norge og Sverige oplever problemer. Han forklarer, at forsøg på at betale med Wallet-appen på smartphones i øjeblikket bliver afvist, og opfordrer kunder til at benytte deres fysiske betalingskort, som fungerer uden problemer.
Dette belyser B.T.
“Vi arbejder målrettet på at løse problemet med Wallet-betalingerne,” siger Peter Glüsing, men han kan endnu ikke give en tidshorisont for, hvornår fejlen er udbedret.
Problemet har også ramt kunder i Salling Groups supermarkeder, hvor flere har fået afvist mobilbetalinger. Christoffer Green Sørensen, kommunikationsmedarbejder hos Salling Group, udtaler: “Vi har haft problemer med mobilbetalinger, men Nets arbejder på en løsning. Vi håber, vores kunder snart kan handle normalt.”
Nets blev opmærksom på driftsforstyrrelsen omkring klokken 7 fredag morgen.