
Børnetøjskæde i massiv vækst: Vil åbne 100 nye butikker
Børnetøjskæde planlægger massiv ekspansion i Europa
Name It vil åbne 100 nye butikker og styrke sin position i flere lande
Det danske tøjmærke Name It, der designer og sælger tøj til babyer, børn og teenagere, står over for en markant udvidelse. Brandet, som er en del af den velkendte Bestseller-koncern, planlægger at åbne 100 nye fysiske butikker i flere europæiske lande.
I dag har Name It allerede 200 butikker på verdensplan, heraf 50 i Danmark, men det tal skal nu hæves til 300, oplyser Michael Vinther, der er brandchef i Name It, til Jyllands-Posten.
Ifølge Vinther sker udvidelsen som led i en strategisk satsning på fysisk detailhandel i en tid, hvor mange ellers har fokus på online-salg. Name It ser stadig et stort potentiale i at være til stede med egne butikker, hvor kunderne kan opleve produkterne i virkeligheden.
– Vi oplever en stor efterspørgsel efter vores produkter, og vi tror på, at fysiske butikker stadig spiller en vigtig rolle i kundernes købsoplevelse, udtaler han til avisen.
Name It blev etableret i 1986 og er en del af modekoncernen Bestseller, der også står bag kendte brands som Vero Moda, Jack & Jones og Only.
Kilde: Jyllands-Posten