Politiet efterlyser butikstyve: stak af med stjålet jakke og robotstøvsuger under armen8. september 2020

Forarget kunde sender klage til supermarked efter chokerende oplevelse

Del

En forarget ‘Lone L.’ var den 1. september 2020 kunde i en ALDI forretningen, hvor hun fik et lettere chok over at en mand fik lov til at returnere to flasker Heinz-ketchup tilbage til ALDI-forretningen.

Derfor valgte hun efterfølgende at sende et brev til nationen.

Brevet starter således:

”Den 01.09.2020 omtrent klokken 14.15 stod jeg som kunde ved kassen I ALDI på Hovedvejen 140 i Glostrup. Pludselig kommer en mand udefra ind I butikken medbringende 2 bøtter tomatketchup, en I hver hånd.

Han går bagom og direkte hen til til kassebetjeningen lige foran mig  og siger, at han åbenbart har købt forkert tomatketchup, og om han må bytte dem.

Kassemedarbejderen spørger så en anden medarbejder, om det er i orden, og det er så åbenbart.

Den anden medarbejder tager derefter imod bøtterne og siger o.k., og manden får pengene tilbage.

Jeg er målløs og siger (højt) at: ’Jeg er glad for, at det ikke bliver mig, der køber de 2 bøtter ketchup’.

Det udsagn giver ingen respons fra kassemedarbejderen, men jeg mener, at der burde være nogle regler gældende for fødevarer, uanset hvilken butik de købt I.

Personligt bryder jeg mig ikke om tanken om at handle fødevarer, som har været I fremmede menneskers hjem, skriver Lone, og ALDI svarer, at de er meget påpasselige med at tjekke retur-varer, før de bliver sat på hylderne igen.”

Til Lone L.’s brev svare pr- og kommunikationsafdelingen i ALDI Danmark:

Læs også  Prisfald på Benzin og Diesel: Ny Lavprisrekord i 2025

”I ALDI har vi 30 dages returret på alle varer. Det er en service, som mange af vores kunder sætter pris på.

Vi lever naturligvis op til alle returregler omkring fødevarehygiejne.

Således undersøger butikspersonalet grundigt den returnerede vare og vurderer, om varen kan sælges igen.

Hvis der er tvivl, kommer varen ikke tilbage på hylden. Varer, som indebærer en fødevaresikkerhedsmæssig risiko, destrueres.

Vores returregel strækker sig længere end de lovgivningsmæssige krav til reklamationer på dagligvarer, idet vi ønsker at yde den bedste service for vores kunder.

Det betyder, at man i ALDI kan returnere varer, som af en eller anden grund ikke lever op til forventningen, eller hvis man har fortrudt sit køb.

Som udgangspunkt skal kunden dog kunne fremvise en bon på købet for at kunne returnere varen.”

Hvad er din holdning til at levere varer tilbage i et supermarked? – Kom gerne med din holdning i kommentarfeltet på Facebook


Foto: Shutterstock

Læs også  Stor fyringsrunde: 160 stillinger nedlægges

 

 

 

 

 

Kilde: Ekstra Bladet

Syv mistænkte løsladt i sag om vold mod 17-årig

14. august 2025

Krimi

Syv mistænkte løsladt i sag om vold mod 17-årig

Kioskejer i stor kokainsag – anklager kræver udvisning

14. august 2025

Nyheder

Kioskejer i stor kokainsag – anklager kræver udvisning

rand ombord på Mærsks kæmpecontainerskib

14. august 2025

Nyheder

Brand ombord på Mærsks kæmpecontainerskib

Politiaktion og hemmeligt retsmøde – ingen får svar

14. august 2025

Nyheder

Politiaktion og hemmeligt retsmøde – ingen får svar

Mistanke om listeria: Populær ost trækkes tilbage

14. august 2025

Nyheder

Mistanke om listeria: Populær ost trækkes tilbage

Meldte sig selv – nu venter 15 måneders fængsel

14. august 2025

Krimi

Meldte sig selv – nu venter 15 måneders fængsel

Op til 30 grader: Sommervejret gør comeback

14. august 2025

Nyheder

Op til 30 grader: Sommervejret gør comeback

Flere togafgange aflyst

14. august 2025

Nyheder

Flere togafgange aflyst

75-årig forsøgte at spytte på betjente – sigtet efter påtale

14. august 2025

Krimi

75-årig forsøgte at spytte på betjente – sigtet efter påtale