X

Forarget kunde sender klage til supermarked efter chokerende oplevelse

Politiet efterlyser butikstyve: stak af med stjålet jakke og robotstøvsuger under armen

En forarget ‘Lone L.’ var den 1. september 2020 kunde i en ALDI forretningen, hvor hun fik et lettere chok over at en mand fik lov til at returnere to flasker Heinz-ketchup tilbage til ALDI-forretningen.

Derfor valgte hun efterfølgende at sende et brev til nationen.

Brevet starter således:

”Den 01.09.2020 omtrent klokken 14.15 stod jeg som kunde ved kassen I ALDI på Hovedvejen 140 i Glostrup. Pludselig kommer en mand udefra ind I butikken medbringende 2 bøtter tomatketchup, en I hver hånd.

Han går bagom og direkte hen til til kassebetjeningen lige foran mig  og siger, at han åbenbart har købt forkert tomatketchup, og om han må bytte dem.

Kassemedarbejderen spørger så en anden medarbejder, om det er i orden, og det er så åbenbart.

Den anden medarbejder tager derefter imod bøtterne og siger o.k., og manden får pengene tilbage.

Jeg er målløs og siger (højt) at: ’Jeg er glad for, at det ikke bliver mig, der køber de 2 bøtter ketchup’.

Det udsagn giver ingen respons fra kassemedarbejderen, men jeg mener, at der burde være nogle regler gældende for fødevarer, uanset hvilken butik de købt I.

Personligt bryder jeg mig ikke om tanken om at handle fødevarer, som har været I fremmede menneskers hjem, skriver Lone, og ALDI svarer, at de er meget påpasselige med at tjekke retur-varer, før de bliver sat på hylderne igen.”

Til Lone L.’s brev svare pr- og kommunikationsafdelingen i ALDI Danmark:

”I ALDI har vi 30 dages returret på alle varer. Det er en service, som mange af vores kunder sætter pris på.

Vi lever naturligvis op til alle returregler omkring fødevarehygiejne.

Således undersøger butikspersonalet grundigt den returnerede vare og vurderer, om varen kan sælges igen.

Hvis der er tvivl, kommer varen ikke tilbage på hylden. Varer, som indebærer en fødevaresikkerhedsmæssig risiko, destrueres.

Vores returregel strækker sig længere end de lovgivningsmæssige krav til reklamationer på dagligvarer, idet vi ønsker at yde den bedste service for vores kunder.

Det betyder, at man i ALDI kan returnere varer, som af en eller anden grund ikke lever op til forventningen, eller hvis man har fortrudt sit køb.

Som udgangspunkt skal kunden dog kunne fremvise en bon på købet for at kunne returnere varen.”

Hvad er din holdning til at levere varer tilbage i et supermarked? – Kom gerne med din holdning i kommentarfeltet på Facebook


Foto: Shutterstock

 

 

 

 

 

Kilde: Ekstra Bladet

Denne hjemmeside bruger cookies.