Politiet efterlyser butikstyve: stak af med stjålet jakke og robotstøvsuger under armen8. september 2020

Forarget kunde sender klage til supermarked efter chokerende oplevelse

Del

En forarget ‘Lone L.’ var den 1. september 2020 kunde i en ALDI forretningen, hvor hun fik et lettere chok over at en mand fik lov til at returnere to flasker Heinz-ketchup tilbage til ALDI-forretningen.

Derfor valgte hun efterfølgende at sende et brev til nationen.

Brevet starter således:

”Den 01.09.2020 omtrent klokken 14.15 stod jeg som kunde ved kassen I ALDI på Hovedvejen 140 i Glostrup. Pludselig kommer en mand udefra ind I butikken medbringende 2 bøtter tomatketchup, en I hver hånd.

Han går bagom og direkte hen til til kassebetjeningen lige foran mig  og siger, at han åbenbart har købt forkert tomatketchup, og om han må bytte dem.

Kassemedarbejderen spørger så en anden medarbejder, om det er i orden, og det er så åbenbart.

Den anden medarbejder tager derefter imod bøtterne og siger o.k., og manden får pengene tilbage.

Jeg er målløs og siger (højt) at: ’Jeg er glad for, at det ikke bliver mig, der køber de 2 bøtter ketchup’.

Det udsagn giver ingen respons fra kassemedarbejderen, men jeg mener, at der burde være nogle regler gældende for fødevarer, uanset hvilken butik de købt I.

Personligt bryder jeg mig ikke om tanken om at handle fødevarer, som har været I fremmede menneskers hjem, skriver Lone, og ALDI svarer, at de er meget påpasselige med at tjekke retur-varer, før de bliver sat på hylderne igen.”

Til Lone L.’s brev svare pr- og kommunikationsafdelingen i ALDI Danmark:

Læs også  Dramatisk redningsaktion på dansk strand

”I ALDI har vi 30 dages returret på alle varer. Det er en service, som mange af vores kunder sætter pris på.

Vi lever naturligvis op til alle returregler omkring fødevarehygiejne.

Således undersøger butikspersonalet grundigt den returnerede vare og vurderer, om varen kan sælges igen.

Hvis der er tvivl, kommer varen ikke tilbage på hylden. Varer, som indebærer en fødevaresikkerhedsmæssig risiko, destrueres.

Vores returregel strækker sig længere end de lovgivningsmæssige krav til reklamationer på dagligvarer, idet vi ønsker at yde den bedste service for vores kunder.

Det betyder, at man i ALDI kan returnere varer, som af en eller anden grund ikke lever op til forventningen, eller hvis man har fortrudt sit køb.

Som udgangspunkt skal kunden dog kunne fremvise en bon på købet for at kunne returnere varen.”

Hvad er din holdning til at levere varer tilbage i et supermarked? – Kom gerne med din holdning i kommentarfeltet på Facebook


Foto: Shutterstock

Læs også  Svindelnetværk afdækket: Mand beskyldt for at dirigere patienters opkald til egen telefon

 

 

 

 

 

Kilde: Ekstra Bladet

Sammenstød ved jernbaneoverkørsel – kvinde på 77 år rammer tog

17. februar 2025

Nyheder

Sammenstød ved jernbaneoverkørsel – kvinde på 77 år rammer tog

Nordea oplever massivt systemnedbrud: Bankkunder rammes på tværs af lande

17. februar 2025

Nyheder

Nordea oplever massivt systemnedbrud: Bankkunder rammes på tværs af lande

Chokerende fund:

17. februar 2025

Nyheder

Chokerende fund: Håndgranat opdaget på fodgængerfelt

Stigende antal pensionister får adresse i sommerhus

17. februar 2025

Nyheder

Stigende antal pensionister får adresse i sommerhus

Solrig mandag

17. februar 2025

Nyheder

Solrig mandag sænker elpriserne markant

Kosttilskudsbranchen i søgelyset:

17. februar 2025

Nyheder

Kosttilskudsbranchen i søgelyset: Over halvdelen bryder loven

Ejendom i brand: Voldsomme flammer

17. februar 2025

Nyheder

Ejendom i brand: Voldsomme flammer

Kaffeprisen når historisk rekord: stigning på 327 procent

17. februar 2025

Nyheder

Kaffeprisen når historisk rekord: stigning på 327 procent

Politihund sporede og fangede mistænkt for groft overfald ved kirkegård

17. februar 2025

Nyheder

Politihund sporede og fangede mistænkt for groft overfald ved kirkegård