Fire store pakkeleverandører oplever en eksplosiv vækst i pakkehåndtering, mens pakkeshops kæmper med pladsproblemer i højsæsonen.
Fire store pakkeleverandører, Bring, GLS, DAO og Postnord, melder om en markant stigning i antallet af pakker i forbindelse med Black Friday og dagene op til.
Det viser en undersøgelse udført af TV 2 Øst.
DAO oplever størst vækst
DAO, der distribuerer pakker via landets avisbude, har haft den største fremgang. Administrerende direktør Hans Peter Nissen beskriver situationen som ekstraordinær:“Det har været helt vildt. Mange steder er vi løbet tør for pakkebure. Det har vi ikke prøvet før. Men det er dejligt, at der er så meget at lave. Jeg vil vente med at hejse flaget helt, indtil vi har de endelige tal, men vi har i hvert fald håndteret mere end 40 procent flere pakker end sidste år,” fortæller han til TV 2 Øst.
Pakkeshops under pres
Den store mængde pakker har også skabt udfordringer for mange pakkeshops. Dette er blandt andet blevet belyst af TV MIDTVEST, som har rapporteret om pres på både plads og logistik i butikkerne.
Med denne udvikling ser pakkeleverandørerne ud til at have fået en travl start på højsæsonen, hvor forbrugernes stigende onlinehandel skubber efterspørgslen til nye højder.