X

Lidl ramt af bøde og sur smiley for anden gang på to uger

Lidl ramt af bøde og sur smiley for anden gang på to uger

Lidl-butikken på Nordre Fasanvej modtager anden sur smiley på to uger efter Fødevarestyrelsens kritik af hygiejneniveauet.

Lidl-butikken på Nordre Fasanvej i Frederiksberg har modtaget en bøde på 10.000 kroner og en sur smiley efter et kontrolbesøg fra Fødevarestyrelsen. Inspektionen afslørede utilfredsstillende rengøringsforhold, hvilket er anden gang inden for to uger, at butikken får en sur smiley.

Manglende rengøring og hygiejneproblemer

Fødevarestyrelsen fandt flere hygiejneproblemer i butikken, herunder forkert opbevaring af æg, tabte fødevarer under paller samt støv og nullermænd bag hylderne. På lageret og personaletoilettet blev der også konstateret støv, krummer og utilstrækkelig rengøring.

Reaktion fra Lidl

Dette belyser Ekstra Bladet.

Lidls presseafdeling har over for Ekstra Bladet udtrykt beklagelse over forholdene. De forsikrer, at rengøringen vil blive forbedret, så butikken fremover lever op til kædens standarder. Lidl har indført et fast rengøringskoncept, som personalet er oplært i og som jævnligt opdateres. Efter kontrolbesøget har Lidl udbedret de påpegede problemer og indskærpet procedurerne over for medarbejderne.

Gentagne problemer

Det er ikke første gang, at Lidl-butikken på Nordre Fasanvej har haft problemer med rengøringen. Allerede i oktober fik butikken en indskærpelse af Fødevarestyrelsen, og nu, kort tid senere, er der udstedt en ny bøde og en sur smiley. Den seneste kontrol blev igangsat på baggrund af en anonym henvendelse fra en forbruger.

Denne hjemmeside bruger cookies.