
Navneskifte sender Hjem-Is-selskab i rødt
Navneskifte koster dyrt: Hjem-Is-selskab med millionunderskud
Genindførelsen af det velkendte Hjem-Is-navn har sendt Mejerigaarden ud i et markant minus på bundlinjen.
Selskabet Mejerigaarden A/S, der er kendt for de ikoniske blå Hjem-Is-biler, kom i 2024 ud med et underskud på hele 47,6 millioner kroner. Det skriver Nordjyske.
Ifølge administrerende direktør Kirsten Ægidius skyldes den store økonomiske lussing primært omkostningerne i forbindelse med virksomhedens beslutning om at vende tilbage til det gamle Hjem-Is-brand. Selskabet havde ellers i en periode markedsført sig under navnet Fråst, men valgte at genindføre det klassiske navn i et forsøg på at styrke kendskabet og kundeloyaliteten.
»Det har krævet betydelige investeringer i nye biler, markedsføringskampagner og indretning af vores logistik,« siger Kirsten Ægidius til Nordjyske.
Virksomheden ser dog optimistisk på fremtiden og forventer, at den genopståede Hjem-Is-profil på sigt vil resultere i øget omsætning og forbedret indtjening.
Kilde:
Nordjyske