X

Netto med nyt tiltag mod madspild: Mad med kort holdbarhed vises nu på storskærme

Netto med nyt tiltag mod madspild:

Nedsatte datovarer vises nu på storskærme tæt på butikkerne

Netto indfører nu en ny metode i kampen mod madspild – og det sker direkte i bybilledet. For første gang vil kunderne kunne se tilbud på datovarer annonceret på digitale storskærme tæt på udvalgte Netto-butikker. Det oplyser dagligvarekæden i en pressemeddelelse ifølge TV 2 

Formålet med initiativet er at gøre det lettere og mere synligt for kunderne at finde nedsatte varer, som nærmer sig udløbsdatoen – og dermed mindske spild og spare penge.

“Vi vil gerne gøre det nemmere for vores kunder at tage del i kampen mod madspild – og samtidig få en god handel med hjem. Derfor tester vi nu, hvordan digitale skærme uden for butikkerne kan synliggøre de mange gode datotilbud,” udtaler Netto.

Tiltaget er en del af Nettos bredere strategi om at nedbringe madspild i hele kæden. Netto har allerede implementeret rabatter på datovarer i butikkerne, men denne udendørs visning skal fungere som en ekstra motivation for kunderne til at kigge ind og handle med omtanke.

Det er endnu uvist, om løsningen rulles ud i hele landet, men forsøget vil blive evalueret løbende.

Kilde: Netto, pressemeddelelse. TV 2 

Denne hjemmeside bruger cookies.