Nordea i nyt nedbrud: Kunder står uden adgang til netbank og kortbetalinger
Endnu en teknisk fejl rammer Nordeas kunder, der i øjeblikket oplever problemer med betalinger og online tjenester efter en opdatering.
Nordea står igen over for tekniske udfordringer, som i øjeblikket skaber problemer for mange af bankens kunder. Kunder oplever udfordringer med netbank, kortbetalinger og onlinebetalinger. Ifølge Nordea er problemerne opstået i forbindelse med en planlagt teknisk opdatering. Der er dog endnu ingen tidshorisont for, hvornår alle systemer vil være fuldt funktionsdygtige igen, oplyser banken til TV 2 ifølge Ekstra Bladet.
Omfanget af nedbruddet
Nedbruddet har tydeligt påvirket mange kunder, hvilket kan ses på hjemmesiden Downdetector, hvor der mellem kl. 9 og 10 alene blev rapporteret over 600 tilfælde af problemer med Nordea.
Det ser ud til, at mobilbanken er særligt hårdt ramt af de tekniske problemer.
Gentagne tekniske problemer
Dette seneste nedbrud kommer efter en periode, hvor Nordea flere gange har oplevet lignende problemer. I midten af september havde banken også tekniske udfordringer efter en “løbende opdatering” af it-systemerne, hvilket betød, at nogle kunder ikke kunne logge ind på mobil- og netbank, mens andre oplevede længere ventetider.