
Nyt chokoladehit skaber kø i 7-Eleven
Danmarks-chokoladen er landet – 7-Elevens nye svar på TikTok-hittet fra Dubai
Med hvid chokolade, hindbær og pandekagecrunch forsøger 7-Eleven at gentage succesen – men kan Danmark-udgaven leve op til hypen?
Efter den populære Dubai-chokolade fløj ned fra hylderne hos 7-Eleven og gik viralt på TikTok, er der nu lanceret en ny chokoladebar, der hylder noget mere hjemligt: Danmarks-chokoladen. Den nye variant landede i butikkerne tirsdag den 29. april og har allerede fået opmærksomhed både online og i butikkerne.
Den nye chokolade er en dansk pendant til Dubai-hittet, men med et mere nordisk præg: Hvid chokolade blandet med sød hindbærpuré og et overraskende twist i form af sprødt pandekagecrunch. Bag smagskombinationen står det danske firma Selected Gourmet fra Tølløse, ledet af direktør Michael Hartmann – samme team, der også har stået bag Dubai-chokoladen og Dubai Style Cookie.
“Vi tænkte, hvad kunne være vores egen version af Dubai-chokoladen? Og sådan opstod idéen til Danmark-chokoladen,” fortæller Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
“Vi har virkelig lagt os i selen for at gøre produktet unikt og lancerer i første omgang et begrænset antal, så man skal være hurtig for at være blandt de første til at smage den.”
Chokolade med et strejf af mormor og Magnum
Chokoladebaren, der kommer i en iøjnefaldende pink indpakning – ikke ulig det klassiske Anton Berg-marcipanbrød – sælges til 99 kr. for 200 gram. Det er 30 kr. billigere end Dubai-chokoladen, der blev lanceret tidligere i år.
Men hvordan smager den?
Den nye bar overrasker med en kombination, der minder om hjemmelavede pandekager med syltetøj – lige som mormor lavede dem – blandet med det velkendte touch af en Magnum-hvid chokoladeis. Den sprøde pandekagecrunch giver en behagelig kontrast til den søde og fede hvide chokolade, men trods smagsoplevelsen er det ikke alle, der mener, baren lever op til prisen.
“Danmarks-chokoladen smager godt – men vi savner det ekstraordinære. Den har sværere ved at skille sig ud, og prisen føles stadig til den høje side,” lyder det fra flere smagstestere.
Tiden må vise, om Danmark-chokoladen kan skabe samme fænomen som sin mellemøstlige forgænger – men én ting er sikkert: Den får allerede nu masser af opmærksomhed på sociale medier.
Kilde: Artiklen er baseret på indhold fra Euroman.dk. & migogkbh.dk
Vis dette opslag på Instagram