
Passagerer ramt af DSB-nedbrud
Billetkaos hos DSB: Tekniske problemer rammer passagerer
Fejl i salgssystemerne gør det vanskeligt at købe billetter – DSB arbejder på en løsning
DSB oplever i øjeblikket tekniske udfordringer, der rammer selskabets salgssystemer og skaber problemer for passagerer, der ønsker at købe billetter. Det oplyser DSB selv på sociale medier.
I opslag på både X og Facebook skriver DSB, at der er tale om “periodiske fejl” i flere af deres digitale systemer. Det betyder, at kunder oplever problemer, når de forsøger at købe billetter – både online og i automaterne.
“Vi arbejder på højtryk for at løse problemerne og beklager de gener, det medfører,” skriver DSB.
Selskabet opfordrer passagerer til at forsøge igen senere, hvis billetkøbet ikke lykkes i første omgang. I nogle tilfælde kan det være en hjælp at benytte alternative kanaler som DSB’s app eller billetautomater – men også her kan der være udfordringer.
Det er endnu uvist, hvornår systemerne igen fungerer normalt.
Kilde: DSB på X og Facebook