Power anmelder Elgiganten for vildledende markedsføring
Elektronikforhandleren Power har torsdag indgivet en politianmeldelse mod konkurrenten Elgiganten. Ifølge Power har Elgiganten gjort brug af vildledende førpriser i en kampagne, der er målrettet Odense-området. Power hævder, at kampagnen giver kunderne et fejlagtigt indtryk af de faktiske besparelser, hvilket kan være en overtrædelse af markedsføringsloven.
Politiet bekræfter anmeldelsen
Københavns Politi har over for TV 2 Fyn bekræftet, at de har modtaget anmeldelsen fra Power. Det er dog endnu uvist, hvilke konsekvenser sagen kan få for Elgiganten, da der først skal følges op med en grundig undersøgelse af de fremlagte påstande.
Elgiganten afventer dokumentation
Elgiganten har også reageret på anmeldelsen. I en udtalelse til TV 2 Fyn forklarer de, at de torsdag den 3. oktober modtog en e-mail fra Power med beskeden om politianmeldelsen. Elgiganten understreger dog, at de på nuværende tidspunkt ikke kan udtale sig om de specifikke anklager.
“Vi har modtaget beskeden fra Power og ser frem til at få den nødvendige dokumentation, så vi kan undersøge sagen nærmere. Indtil vi har alle oplysninger, kan vi ikke kommentere på detaljerne, men vi følger sagen med sindsro,” skriver Elgiganten i deres udtalelse.
Vildledende markedsføring skaber bekymring
Sager om vildledende markedsføring er ikke ualmindelige i detailbranchen, og de kan have store konsekvenser for virksomheder, der forsøger at tiltrække kunder med urigtige oplysninger om priser. Hvis Elgiganten findes skyldig i at have brugt falske førpriser, kan det føre til bøder og skade virksomhedens omdømme.
Power understreger, at de har en forventning om, at konkurrencen i branchen skal foregå på fair og ærlig vis, og at det er årsagen til, at de har valgt at tage sagen videre til politiet.
Elgiganten afventer nu det videre forløb og vil først udtale sig, når sagen er blevet undersøgt grundigt.