X

Supermarked-direktør skeptisk overfor hakket kylling og oksekød-produkt: “Jeg ville ikke selv købe det”

Supermarked-direktør skeptisk overfor hakket kylling og oksekød-produkt: “Jeg ville ikke selv købe det”

Salling Groups nye produkt møder både nysgerrighed og skepsis blandt konkurrenterne

Innovativt kødprodukt skaber debat i dagligvarebranchen
Salling Group har netop lanceret et nyt hakket kødprodukt, der kombinerer kyllingekød og oksekød. Produktet, som introduceres i kæderne Føtex, Bilka og Netto, har skabt både nysgerrighed og skepsis. Det nye kødprodukt skal være et billigere og sundere alternativ til traditionelt oksekød og samtidig understøtte Fødevarestyrelsens anbefalinger om at reducere indtaget af rødt kød. Alligevel er der delte meninger om initiativet blandt konkurrenterne.

“Vi observerer markedet nøje”
Richo Boss, kædedirektør i Meny, anerkender Salling Groups forsøg på innovation, men afslører samtidig, at han personligt ikke er tilhænger af produktet.

”Jeg har grundlæggende respekt for, at man prøver at finde nogle løsninger, danskerne bliver glade for. Det vil jeg egentlig ikke se ned på, men vores tilgang er nok at læne os tilbage og observere,” udtaler Richo Boss.

Dette belyser B.T.

Selvom Meny endnu ikke har planer om at introducere et tilsvarende produkt, udelukker han ikke, at det kan ske i fremtiden. Ifølge Boss er Menys fokus dog rettet mod rene og naturlige råvarer.

Privatliv og præferencer påvirker valgene
På spørgsmålet om, hvorvidt han selv ville spise det hakkede kyllinge- og oksekødsprodukt, er svaret klart:
”Nej, men jeg tror også, jeg generelt er lidt anderledes. Jeg bor på en gård, hvor vi primært får slagtet vores egne kyllinger. Hjemme hos os går vi meget op i at vide, hvor det, vi spiser, kommer fra,” forklarer han.

Boss understreger dog, at kunderne i sidste ende bestemmer, hvad der skal findes på hylderne i Meny. Hvis efterspørgslen er til stede, kan det nye produkt godt finde vej til kædens sortiment.

Forbrugernes dom bliver afgørende
Salling Group har testet det blandede hakkekød, før det blev lanceret, og de første reaktioner har været positive. Produktet markedsføres som en prisvenlig og klimavenlig løsning med mange af de samme egenskaber som almindeligt hakket oksekød. Det vil derfor blive spændende at se, hvordan det modtages af forbrugerne, og om produktet kan sætte en ny trend i dagligvarebranchen.

Denne hjemmeside bruger cookies.